måndag 18 oktober 2010

Trots allt

Helgen bjöd bland annat på kojbygge, vantstickning, skogspromenad och fika i höstsolen. På något sätt känns det som att prioriteringarna blev ganska rätt den här gången.



Foto: Lillasyster

I lördags ägnade jag mig åt välbehövlig förrådsrensning. Förutom att få fram lite golyta och rörelseutrymme, hittade jag också lite bortglömda saker. Barndomens klassiska fiaspel som är välanvänt, men kan vara till glädje ett tag till och ska bli julklapp åt lillasyster som älskar sällskapsspel. Massor av material som väntar på kreativitet och pyssellusta. Tomma burkar att fylla med sylt, örtsalt och sillinläggningar. Jag hoppas hinna med det under ruggiga novemberdagar. Hela dagen byggde storasyster inne i lekrummet med varenda filt vi kunde uppbringa. Leken fortsatte hela helgen och kvällsagan läste vi inkrupna i Hotell Kojan. Lite lågt i tak, men väldigt mysigt.

Med en temperatur på - 2 grader blev det nödvändigt med en shoppingtur på söndagen. Efter att ha klarat av nödvändigheterna gjorde vi en liten spontanutflykt till Nyckelviken. Det blev en riktig lyckträff - billig ponnyridning, fika i höstsolen, härlig natur och möte med dessa raringar:

Mina favoritdjur


Inga kommentarer: