söndag 20 juni 2010

Inte semester

Och det är just det. Jag är inne i en sån där jobbperiod när det gäller att hålla högt och konstant tempo. Helst med ett leende. Efter 10 timmar är energidippen ett faktum och hjärnan går på sparlåga. Så nä, det blir inte mycket bloggat. Jag läser och inspireras istället, idag har jag varit hos Bondjäntan, Anki och Hemmamamman.

Till hösten ska det bli lite mindre jobb och plats för studier också. Kanske borde jag nöja mig med de rena nyttostudierna i statsvetenskap, men efter att ha tjuvläst lite i kurslitteraturen för Klimatförändringar och samhället så måste jag nog ta den kursen också. Tänk om jag hade vetat att jag skulle bli så intresserad av Milankoviccykler och den nordatlantiska oscillationen, då hade jag kanske hållit mig vaken under gymnasiets naturkunskapslektioner..

Inga kommentarer: