lördag 8 januari 2011

Restart

Med tunghäfta och skrivkramp tassar jag kring bloggen som vore den skållhet tomtegröt. Men så tänkte jag ett av de ord som jag försöker hindra nästan-sjuåringen från att gödsla med. Och nu är jag här igen.

Hej. Hur mår ni? Jag hoppas att ni har haft julledigt och att det varit fantastiskt på alla sätt. Själv håller jag som bäst på att bearbeta faktumet att det lojt fluffiga jullovet faktiskt snart är slut och att det därmed också är slut på långa filmkvällar, sovmorgnar till efter nio, energi som räckt till både kvällsåkning i pulkabacken, snöborgsbyggen och storstädning av förrådet. Istället ska jag ta mig igenom den period på året som jag tycker är tyngst och tröttast. I kombination med en jobbsituation som behöver förändras på minst ett sätt och studier som jag inte vill släppa så kan vi väl enas om att det blir en - eh, utmaning.

Vi avrundade i alla fall jullovet på bästa tänkbara sätt. Nämligen genom att på trettondagen samla 30 stora och små vänner för att umgås, dansa ut julen och riva pepparkakshus. Man kan tro att det skulle vara en utmaning i vår inte särskilt spatiösa boning, men det var bara genomtrevligt! Och det absolut roligaste sättet att bli av med glöggskvättar och rester av julgodis (ska man svulla i januari ska det vara semlor och inte gammal knäck - hur gott det än är (och det är det, två omgångar blev det under lovet)). Nu är julen helt bortstädad och det lagoma hemmet doftar endast citronsåpa, men har ni ännu inte kommit så långt så har ni det roliga kvar. Grattis till er!

Inga kommentarer: