torsdag 15 oktober 2009

Blog Action Day

Idag önskar jag att jag kunde säga något klokt om klimatet och hur vi ska vända den negativa trenden. Men det finns så många kloka och välformulerade människor där ute som gör det bättre än jag. Själv känner jag att jag skulle vilja vara bättre på både att formulera och strukturera mitt miljöengagemang. Jag gör mitt bästa för att minska min miljöpåverkan, men det är inte alltid lätt att avgöra vad som är myggor och vad som är kameler. Är det värre att köra bil än att diska under rinnande vatten? Är köttätande okej om köttet är ekologiskt? Är det någonsin försvarbart att flyga?

Det här måste jag jobba på. Jag ska försöka hitta de största miljöbovarna i mitt liv och se vad jag kan göra åt dem. För det krävs mer. Ekologiska bananer är bara en del av svaret.

Vilka är dina största miljösynder?

2 kommentarer:

Koldioxidexperiment sa...

Uppvärmningen och mejeriprodukterna.

Karin sa...

Oekologisk lunchrestauranghämtmat i engångsförpackningar.