söndag 24 maj 2009

Det växer!


Just nu skördar vi spenat och senapskål (ruccola). Jag har sått en omgång till idag för att ha längre fram. Intill syns morötter och broccoli. Jag har ingen aning om man kan odla dessa ihop, men det är som med allt i vår lilla trädgård: går det så går det - vi provar!
Grannbarnen tycker att det är väldigt spännande att man kan plocka ätliga saker ur våra rabatter och trädgårdsland. Storasyster ser det som en självklarhet och håller nu på att utforska skogens skafferi. Hon har provat granskott, harsyra och björklöv och är nu nyfiken på tusenskönor efter att ha sett Trädgårdsfredag på tv. Där fegar jag, för jag är osäker på om man kan äta alla sorter. Men jag gillar att hon vill testa och jag är glad att hon frågar först (vilket inte var fallet när hon var en lika nyfiken, men inte full lika resonabel, treåring...).

1 kommentar:

Frida M sa...

I vår lilla radhusträdgårdsodling är det ungefär så här: om det växer i fina rader utgår vi ifrån att det inte är ogräs :)