måndag 11 maj 2009

Förra årets skörd

...ligger till stora delar kvar i frysen. Jag är en riktig hamster när det är skördetid för bär och frukt. Vi plockar gärna bär och tar även tacksamt emot allt som vår generösa omgivning förser oss med. Det brukar resultera i att vi har minst en fjärdedel av frysen full med bär och äppelmos och om vi bara hade plats skulle jag lagra ännu mer. Jag kokar sylt vartefter den går åt och det är alltid bra att ha lite blåbär till en tårta eller paj. Eller som idag till blåbärskräm åt en liten sjukling.

Men kanske är det dags att göra av med lite mer. Sommaren närmar sig och jag hoppas på ett bra bärår. Tror till och med att jag lyckats planera semestern så den tajmar med jordgubbs-, hallon- och blåbärsskörden. Möjligen får jag lägga in någon mer dag för lingonens skull...

Inga kommentarer: