söndag 10 maj 2009

Guldkorn

Kära kollegan R har knallgröna fingrar och delar gärna med sig av både odlingsråd, frön och plantor. Förra året skakade han på huvudet när jag ännu i april inte hade sått tomater, och dök upp med tre egenodlade plantor dagen efter. I maj blev han stor favorit hos storasyster efter att jag burit hem och kokat kräm på kilovis av Rs rabarber. Just nu är han mycket engagerad i att hjälpa mig att få fart på vår nystartade kompost, och i fredags kom han med en tjock bok i grundläggande trädgårdsskötsel för att jag ska kunna läsa på. Jag blir så glad av att ha en så generös och omtänksam människa i min närhet! Ibland förstår man kanske inte att uppskatta dem efter förtjänst, men sådana människor är guldkorn. Och nu pluggar jag på om kompost, gräsmattor och lämpliga häckväxter (fast R har redan rekommenderat svarta vinbär).

1 kommentar:

Stina Glaas sa...

Ja, det flyter på bra med bakandet. Det är kul att kunna göra samma sak (dvs Baka) men ändå variera sig. Det är ett perfekt "pyssel" ur perfektionsist synpunkt också. Jag behöver inte vara Bäst! Det ska ändå ätas upp!!! Självterapi! Hahaha!