lördag 11 april 2009

Det här är egentligen inte en bakblogg

Jag ser en tendens att bli lite tjatig här, hoppas ni inte har tröttnat på brödrecept. Det blev nämligen lite gröt över i morse, så då åkte bakbunken fram igen. Maken har länge efterfrågat valnötsbröd, så jag passade på att hacka ner de sista nötterna från i julas tillsammans med några soltorkade tomater. I övrigt är degen gjord på vatten, rågsikt, havrekli och dinkelmjöl. Lite olja, salt och så gröten förstås.

- Ganska bra, men nästa gång ska jag nog lägga till några örtkryddor.

Intill puttrar dagens lunch och för tillredningen av densamma står - hör och häpna - mamman. Vi jobbar vidare på att minska lunchfuskandet. Idag blir det riktig ekologisk, men ändå snabb mat: köttfärssås och spagetti. Snart dags att ropa in ungarna som springer likt lyckliga kycklingar i vårvädret.

3 kommentarer:

Frida M sa...

vad gott det låter, jag är så avundsjuk på alla som bara kan improvisera fram bröd sådär, för mig är det ett helt projekt att baka!

Eva sa...

Det är bara att släppa loss och blanda tills degen är lagom, det är inte så noga som man tror! Fast vi är inte så kräsna ;o)

Frida M sa...

Det där funkar bara om man verkligen kan baka.. jag måste ha ett recept och mäta och dona för att det ska bli nåt. men jag borde verkligen börja baka, så mycket bättre än att köpa bröd!