torsdag 30 april 2009

Tillbaka

Hoppsan! Det blev visserligen inte en särskilt lyckad skärmpaus, eftersom jag faktiskt både tittade på tv, kollade mail och tjuvkikade på bloggar, men jag kom av mig lite i bloggandet. Förkylning och vårtrötthet har också bidragit till total oinspiration. Men nu är det långhelg och bara tanken ger lite ny energi, så nu är jag tillbaka.

Idag är sista dagen av eko-utmaningen. Av Stinas rapport att döma kämpar hon lite i motvind, men jag hejar på hennes bakprojekt! Det är ett ambitiöst steg att ta. Själv var jag bekvämare och började min eko-bana på det område där det kostade på minst: genom att handla ekologiska varor med liten prisskillnad. Så småningom blev det en vana och då blev priskänsligheten också mindre. Ett annat tips för att gå över till eko kan vara att fundera på vilket område som känns viktigast. Kanske är det ägg, för att hönsen ska få äta sundare foder och få vara ute? Kanske är det frukt och grönt, för att slippa konstgödsel och kemiska bekämpningsmedel? Kanske är det kakao, för att det inte längre känns okej med Marabou efter det här?

Min egen utvärdering av utmaningen får anstå till imorgon. Nu står döttrarna i startgroparna för dagens stora begivenhet...

Trevlig valborg!

Inga kommentarer: