måndag 6 april 2009

Utflyktstips

Igår hade vi besök från Småland och passade på att göra en liten utflykt. Den här gången hade jag tänkt till lite apropå tidigare funderingar, så dagens lunchställe blev Rosendals trädgårdskafé. Där kan man få både mat, smörgåsar och kaffebröd som till stor del är ekologiska. Det är väldigt gott, väldigt trevlig miljö och ofta väldigt mycket folk. På sommaren är det alldeles ljuvligt att sitta och fika i trädgården, men det var mysigt inne i växthuset med sprakande brasa också. Tyvärr åt jag mig så mätt på lunchsoppan att jag inte ens med god vilja orkade pressa ner något bakverk efteråt. Men tjejerna orkade, de högg in från varsitt håll på den största bit morotskaka jag sett.

Efteråt gick vi i plantshopen en stund och drömde bland tusenskönor, små små narcisser och ett imponerande sortiment av ekologiska fröer. Jag fick hålla hårt i plånboken..

1 kommentar:

Frida M sa...

Åh, jag älskar Rosendals! Dit ska jag ta med mig kidsen i sommar, var jättelänge sen vi var där nu.