måndag 9 mars 2009

Strategi

Mitt blodsocker brukar ofta ramla ner i knähöjd lagom till att det är dags att åka hem från jobbet. Om jag hade varit mer förutseende så hade jag givetvis sett till att ha med mig och äta ett nyttigt ekologiskt mellanmål på eftermiddagen. Nu är jag inte det, och har därför att välja på:
  1. Komma hem grinig, lätt illamående och med huvudvärk.
  2. Ta en omväg till en riktig butik, införskaffa ovanstående nyttiga mellanmål och bli sen hem
  3. Rusa in i lilla tunnelbanekiosken och handla valfri oekologisk chokladbit att mumsa på hemvägen.

Självklart blir det aldrig alternativ 2 och alldeles för ofta alternativ 3. Idag tryckte jag i mig en Bounty av den extrastora sorten, trots alla föresatser att hålla mig till ekologiska alternativ. Inte så nyttigt..

Slutsats: måste planera bättre. Se till att ha tillräckligt med ekologisk choklad i jobbväskan!

Inga kommentarer: